woensdag 3 juni 2015

Seizoenswisseling op het balkon

Het is alweer juni en dat betekent zomerbloeiers op het balkon!! Zodra het juni wordt, is het voor mij toch écht de hoogste tijd om de violen gedag te zeggen tot de winter en die prachtige zomerbloeiers te voorschijn halen. Daarvoor moet ik inderdaad gewoon even naar de winkel.
Vanmorgen zag mijn balkon er nog zo uit:

Ook niet verkeerd nee!

Nadat ik de handel binnen had, begon ik eerst aan de vlaggenslinger! Dat hóórt namelijk bij de zomer.
Ik begon ijverig:

Daarna:

Daarna...

En hij was klaar!
Ik weet niet of je die uitdrukking kent:
"Het leven is een feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen"
Ik doe dat maar letterlijk:
Lieve kleurtjes, een heerlijk zomers gevoel.

Dit is hem trouwens nog van vorig jaar:
Ook leuk, en deze heeft zeker nog wel tot oktober gehangen, maar was wel vies geworden. Dus voor nu een frisse nieuwe!!
Toen deze er vorig jaar hing liepen er eens een moeder en haar dochtertje voorbij:
Dochtertje riep: kijk mam, er is er daar één jarig!
Lief hé, nee hoor, er was hier niemand jarig!
Dit meisje viert gewoon de zomer!
Toen de vlaggenslinger dus klaar was werd het tijd om mijn violen weg te doen, (jullie hebben stinkend, lekker ruikend je best gedaan hoor)

Na heerlijk gewroet in de potgrond en lekker poten is dit het resultaat geworden:
Helaas weinig zonnetje


Ik heb maar weer voor geraniums gekozen. Die ruiken zo lekker in de zon en geeft mij het typische Oostenrijk gevoel...
Kijk, dit resultaat zal mij nooit gaan lukken:

van Pinterest

Van Pinterest

Daarvoor woon ik hier toch écht verkeerd... zucht.
Maar wacht maar tot mijn bloemetjes lekker gaan bloeien en groeien... dan waan ik mij toch lekker een beetje in dat prachtige land.

Ik was toch zo lekker bezig en heb gelijk maar een nieuw voetenkussentje genaaid:

Helaas nog steeds niet echt een zonnetje maar.... achter de wolken schijnt toch écht altijd de zon hoor:
Een dubbele boodschap: ook in je leven kan het zo bewolkt zijn, maar die zon kómt er weer doorheen!


Weet je wat voor mij ook zo'n  typisch zomersgevoel geeft?
Geraniums binnen!!
Kijk maar en voel het zelf:
Of misschien ben ik de énige die dat zo voelt?

 Kijk dan... dat voelt toch heerlijk als de zomer in je huis??


Na een lange middag bezig zijn was het klaar en kon ik heerlijk genieten van een bakkie koffie op m'n zomerproof balkonnetje! Genieten...

En weet je.... toen kwam zelfs de zon ook nog door!!



 Ik heb zelfs lekker buiten gegeten in het zonnetje!
Wat een bof hé!
Ik hoop dat jullie ook een fijne dag hebben gehad!









3 opmerkingen:

  1. Ziet er weer erg gezellig uit!
    Hoop gedaan vandaag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!! Gezellig hé!
      Ja was vol vandaag! Maar nu lekker voldaan moe!
      Xxxx

      Verwijderen
  2. Wat een gezelligheid ❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie