dinsdag 16 juni 2015

Een greep uit het assortiment

Wat een mogelijkheden...
Met leuke foto's, transferpapier, een printer, stof, kantjes en lintjes kan je zo ontelbaar veel leuke dingen maken!! Ik zal hier wat laten zien wat ik er zoal mee maak, en uitleggen hoe dat in z'n werk gaat. Je kunt er zulke mooie én persoonlijke cadeautjes mee maken!
Ik zal eens laten wat ik nu bedoel:
Dit dus onder andere...
 Je laat je fantasie gaan over  in welke style je iets wilt maken.... ik kom dus vaak uit bij romantisch/nostalgisch.
Eigenlijk al doende vormt je creatie vanzelf zijn eigen weg... merk ik dus vaak.
Hoe gaat dat nou, zoiets maken?
Nou stap 1 is: leuke foto's zoeken!
Dat kan van internet zijn, dat kunnen eigen persoonlijke foto's zijn! Zeker als je kinderen hebt is dat ontzettend leuk! Of denk aan vakantiefoto's, familiefoto's. Voor zoveel gelegenheden is er dan zoiets leuks en passends te maken!
Stap 2 is: die foto's in de juiste formaat op transferpapier uitprinten.
Dit is even uitzoeken hoe dat werkt, want elke printer werkt weer anders hiermee.  Maar goed... met wat zoekwerk komt dat meestal heus wel goed! (Google is hier ook heel handig voor)
Het is mij tenslotte ook gelukt en dat wil best wat zeggen...
Stap 3 is: de uitgeprinte foto's uitknippen en
een mooie gladde stof ervoor uitzoeken. Het meest geschikt hiervoor is een lichte effen stof. Dan komt de foto het mooiste tot z'n recht!
Hier even een voorbeeld:
Een leuk hartje, en als je dan toch lekker bezig bent, gelijk een leuk kussentje erbij...
Stap 4 is: strijken!!!
Dit is in het begin nog best wel lastig! Je strijkijzer moet z'n stoomfunctie uit hebben staan. Op een mooi stukje stof leg je de uitgeknipte foto op transferpapier met de afbeelding naar beneden.
Het is handig het stukje stof alvast even voor te strijken voordat je de foto erop legt. Zo hecht de afbeelding straks mooier aan de stof.
Vervolgens leg je bakpapier over het transferpapier heen en strijk je met je strijkijzer op z'n hoogste stand krachtig over de afbeelding.
(Die dus op z'n kop onder bakpapier op de stof ligt)
Beetje duidelijk?
Zeker goed de randjes strijken, even een geduld klusje.
Daarna eerst af laten koelen voordat je het papier er voorzichtig afhaalt!!!!
Heel belangrijk!
Stap 5 is: whallaa je eigen foto op stof!!!
Leuk is dat hé! Nu kan je er dus mee aan de gang. De foto op stof kun je weer op een ander stofje naaien. Maak gebruik van je fantasie en creativiteit.
Ook dit is heeel leuk:
Gewoon dus in een fotolijstje waarvan je het glas eruit haalt.
Bij mij rollen de ideeën altijd door m'n hoofd als ik hiermee aan de gang ben. Heerlijk om te doen!
Ik hoop jullie een beetje geïnspireerd hiermee te hebben. En vind je het wel erg leuk, maar teveel gedoe??? Ik maak het graag hoor.

1 opmerking:

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie