donderdag 25 juni 2015

Een dag met een lach en een traan...

Dat was het dan... Het zit erop.
Ik heb net mijn laatste avonddienstje gewerkt.
Helaas, helaas raken de bezuinigingen ook dit huisje.
Na 3 jaar met heel veel liefde en plezier te hebben gewerkt bij deze lieve bewoners moet ik er nu uit.
Het zat er al een tijdje aan te komen. Maar je een voorstelling ervan maken hoe het zou zijn als het echt zover is kan je eigenlijk niet. Tot nu dan.
En ik moet je zeggen: dit raakt je!
Bewoners keken naar je komst uit, vaak lichtte je hun dag even op met je verhalen of je glimlach of pure belangstelling. En nu is het voorbij door de bezuinigingen.
Heel veel bewoners vinden het zo erg... en dat maakt het alleen maar nog erger!
Zelfs familieleden van bewoners gaan me missen...
Ik stond vanavond dus af en toe met tranen in mijn ogen afscheid te nemen.
Best moeilijk dit.
Vanmorgen had ik het afscheid van mijn collega's!
Ik heb met zoveel liefde en plezier hier gewerkt dat ik graag iets wilde maken om aan ze te geven.
Dat werd heel toepasselijk een zakdoekenhoesje!
 Ik ging aan de slag:
Met als resultaat:
Schattig hé?
Het was leuk en dubbel om dit te maken, maar ook een goede manier om afscheid te nemen.
Ik kreeg een mooie bos bloemen en ik ben blij dat ik het hier zo naar mijn zin heb gehad!
Al is afscheid nemen nooit leuk!
Want je wilt helemaal niet weg! Maar je moet! En dat is ontzettend spijtig!
 Lieve mensen, bedankt voor deze fijne en gezellige tijd!
Maar tóch was het ook een dag met een lach.....
Want vanmiddag mocht ik met vriendin A. mee met een echo maken van haar drieling die zij verwacht. En wat was dit ontzettend bijzonder!
Drie kleine hummeltjes kwamen tevoorschijn op het scherm, prachtige hoofdjes zag ik, mooie ruggengraatjes.
Wat ontzettend wonderlijk.
Ze buitelden en doken er vrolijk op los. Tot zolang ze nog de ruimte hebben...
Het was heel mooi en wonderlijk om dit te mogen zien en van zo dichtbij mee te mogen maken!
Dank je wel!!!
Zo zie je hoe gemengd een dag kan zijn.
Ontzettend bedankt lieve bewoners voor alles...
Zó welkom drie kleine wondertjes.... er wordt op jullie gewacht.


1 opmerking:

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie