zaterdag 30 april 2016

Wandelen, haken, Koningsdag en nog veel meer leuks...

Zo, we hebben weer zoveel leuke dingen gedaan, 
beleefd, gemaakt en gehaakt!

Het was even zulk mooi weer in de tijd van 20 april dat ik zomaar even hup Amara in de auto gooide en even hier naar het Alblasserdamse bos reed om daar even lekker een stukje te lopen. 
Het was maar een klein stukje... ik wilde helaas nog wel langer lopen maar vanwege mijn pijnklachten in mijn been ging het gewoon niet meer! 
Maar het was toch héérlijk zo even kort in 
dit mooie stukje natuur te zijn.
Doet een mens goed! 

Na veel haken kwam dit prachtige vest af!
Ik heb het gehaakt via youtube: een filmpje van Vonne's Creaties.
Het lijkt een super ingewikkeld vest, maar als je kunt haken, dan kan je dit gewoon haken! 
5 bollen van de Fenna wol van de Wibra gingen erin. 
Ik zag dit kleurtje liggen, groen, paars rood roze en was gelijk verkocht! Ik heb deze kleurensamenstelling ook niet meer zien liggen bij de Wibra eigenlijk! 
Het was echt super om hieraan te werken. 

En ik ben in de vrije uurtjes en met restjes katoen ook nog even lekker bezig geweest:
Eerst deze:
In de kleuren van m'n kussens op de bank, 
stofje rosalie van de Ikea! 
Dit is gewoon een heel simpel vlaggetje met vasten gehaakt met haaknaald nr 3. 
Je begint met 2 lossen, dan een vaste in de 1e losse, en dan ga je eigenlijk steeds de eerste vaste meerderen, je haakt je rijtje af, 1 losse om omhoog te gaan en je meerdert weer 1 vaste, dus 2 vasten haken in die ene vaste en je haakt je rijtje vasten weer af, en zo ga je net zo lang door tot je het vlaggetje groot genoeg vind. Afhechten, en nog even een randje vasten erom heen haken om het vlaggetje mooi af te werken en daarna 
haak je het met een rij lossen tot een slinger. 

En ik bedacht:
Hé, voor dat raampje van mijn woonkamerraam staat dat ook supergezellig natuurlijk: een vlaggenslingertje,
dus hopla, we gaan nog even  door!
Hier het patroontje:

En toen was het Koningsdag!
Koud, guur, nat, hagel, alles kwam naar beneden die dag!
En toch hebben we er weer wat gezelligs van gemaakt.
Deden hun namelijk ook...
Gelukkig hadden hun even een zonnetje!
Wat deden ze het goed hé, deze 3 prinsesjes!

Ik ben na het traditionele tompouces eten en tv kijken halverwege met een vriendin op stap gegaan...
We gingen naar Rockanje, duinhuisjes bekijken, lekker stukje door de duinen en het strand, lekker eten en koffie drinken... 
dat was de bedoeling
Maar ja... het plensde en plensde en plensde...
Dus dat stukje lopen hebben we niet gedaan,
 en de duinhuisjes vanuit de auto bekeken...
dat was een dicht openluchtmuseum!
En van Rockanje belandde we ineens in Brielle.. 
schattig en prachtig plaatsje.
En lekker eten kan je altijd hé!


En er stond nog een ziekenhuisbezoek op me te wachten.
Ik was al ruim twee weken bezig met vloeibaar eten.. 
dat kwam dus m'n neus onderhand wel uitzetten.
Er zat een kroon los en de behandeling moest nog verder worden afgemaakt.
Daarvoor werd ik afgelopen donderdag verwacht!
Gelukkig ging het allemaal weer goed en na afloop terug van Amsterdam heb ik me even lekker verwend met een bakkie koffie bij de La Place 
Met veel beleid en in duizend stukjes in dit verrukkelijke taartje binnengekomen hoor! 
Heel leuk zit je daar... 
boven de weg zit je, je ziet alle auto's onder je door scheuren. 
In al die jaren ziekenhuisbezoeken Amsterdam heb ik daar al veel voorbij zien komen als ik daar even lekker bij zat te komen met koffie.
Koninklijk bezoek, ministers in die mooie speciale wagens, 
snelheidscontroles, politiemotoren kolonies 
Altijd wat te beleven.

En gisteren was het zover:
de babyshower voor mijn oudste zus die haar vijfde kindje verwacht.
Ik was hiervoor al druk aan het haken geweest. 
In een boek uit de bibliotheek (ik weet de naam helaas niet meer) zag ik een schattig patroon voor een konijntje.
En ineens wist ik het:
jaa, hiervan ga ik een jongens- en meisjesvariant maken.
Een beetje proberen Nijntje ervan te maken, heel leuk!
Leuk geworden hé!! 
Zelf even een sjaaltje erbij gehaakt om het meisjes/jongens gehalte te benadrukken!
Nou, een kindje van 6 maanden gaat dit al lekker vastpakken hoor!

Mijn middelste zus die Essy's Bakery  heeft, heeft een prachtige taart gemaakt! En lekkere hapjes! En de boel georganiseerd!
Het was heerlijk allemaal en gezellig 
en de surprise was goed gelukt!!
We hebben leuke dingen gedaan zoals babyvoeding proeven en raden wat het is, buikmeten, schatten wanneer het geboren wordt enz enz...

Nou er ligt hier weer genoeg werk te wachten, 
ik hoor zelfs mn haakwerkjes roepen... 
Weer vlug aan de slag!
Een heel fijn weekend lieve mensen!
Er komt mooi weer aan heb ik begrepen!
Dat gaat weer genieten worden!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie