zaterdag 2 april 2016

Het heeft weer even geduurd... sorry sorry sorry...
Ik ben in de tussenliggende tijd een aantal keer voor mezelf weer naar het ziekenhuis geweest, behandelingen aan mijn kaak... 
en daarvan had ik last en niet veel puf en zin ervoor.
Maar ik heb ook niet stil gezeten als het weer beter ging....
Ik heb namelijk voor mijn neefje Jasper een slaapzak gemaakt.
Dat arme kind woelt zich 's nachts steeds los en kan niet zelf meer lekker gaan liggen en zijn dekbed over zich heen trekken.
Daar moesten we wat op verzinnen.
Vanaf een patroon slaapzak maat 128 via internet gekocht
ben ik gaan werken. 
Ik heb m een flink eind langer gemaakt tot zeker 1.50 meter.
En om lekker veel beenruimte te hebben heb ik hem ook aan beide kanten met een flinke ronding een heel stuk breder gemaakt.
De vorm zoals die moet gaan worden!



Ik heb een warme winteruitvoering gemaakt, dus eerst moest er fiberfill aan de buitenste laag genaaid worden.
Een heeeel werk.... in een salmiak ruit patroon heb ik dit op zowel rugpand als de twee voorpanden vast gestikt. 
Pas hierna kon ik hem in elkaar gaan zetten.
Het wordt steeds meer slaapzak ipv ellenlange lappen stof...

Het is best lastig.... veel naaien met een hondje erbij in huis
kijk maar...
Ze kwam er maar bij liggen in mijn naaikamertje... maar niet voor lang daarna weer blaffen van, kom nou.....

Uiteindelijk na vele uren... (niet achter elkaar hoor)  
kwam er toch een einde in zicht:

Tussendoor uiteraard dit:

Maar nu is de slaapzak af!

Enorm gevaarte hé! 
Het is zó leuk om van lappen stof steeds meer iets te zien worden...
in dit geval een slaapzak dus!
Ik hoop echt dat Jasper er goed in zal slapen...

E tussendoor had ik nog even snel een haakwerkje voor een cadeautje...

En liep ik bij de Action op zoek naar wol tegen zo'n mooie canvas aan.. die hoort gewoon in dit huisje:
Voor 6 euro.... hoe leuk en hoe blij je daarmee bent zeg!

Inmiddels is het weer bijkomen van een behandeling...
En er ligt zoveel werk te wachten... 
Voor mezelf, voor bestellingen... naaiwerk, haakwerk, 
Ik wil door....

Een heel fijn weekend lieve mensen!
Maak er iets moois van!
Lente in de lucht!





1 opmerking:

  1. Super gaaf de slaapzak! We zijn er erg blij mee en Jasper ook!
    Klasse werk weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie