dinsdag 19 april 2016

Inspanning en ontspanning

Wat is het nu weer heerlijk stralend lenteweer hé!
Maar wat was het anders hé! Wat een regen af en toe..
Het was wel erg mooi om te zien hoe de luchten hier veranderde,
donkerder werden, dreigende luchten.. 
en het was gewoon wachten op de regen...
En na de regen kwam de zon weer... om nauwelijks een kwartiertje later opnieuw te verdwijnen achter hele donkere wolken!
Prachtig gezicht! 

Ook ik heb weer niet stil gezeten...
het haakwerk vordert gestaag!
En er kwamen leuke naai-bestellingen binnen voor fotokussens!
Hier alvast eentje:
Voor een 25-jarig huwelijk!
Nou als dat geen leuk en uniek cadeau is!!
Ook werd ik deze week weer zó ontzettend bedankt voor een gemaakte fotohart van een overleden kindje!
En dat is zó gaaf om te horen;  
dat je ouders die zo'n groot verdriet mee dragen, zó ontzettend blij en stil maakt met zo'n cadeau!
Daar doe je het voor!

Verder heb ik gewerkt aan een vlaggenslinger met de letters:
Gefeliciteerd!
Het waren dus 13 vlaggetjes.... en best een lengte. 
Ik kreeg hem voor mijn raam niet echt mooi, (ook niet goed op de foto) daarvoor was hij wat te lang geworden, maar wel supergaaf zo'n vlaggenslinger!
Voor elke gelegenheid! 
Zodra de opdrachtgeefster hem kan gaan gebruiken zou ze nog foto's laten zien.. dus wordt vervolgd!
Maar zo kan dit natuurlijk in welk woord of welke naam dan ook!
Ik heb de letters van internet van kleurplaten voor kinderen gehaald!
Daarna op de stof met een heel fijn steekje om zitten stikken!
En daarna de vlaggetjes in elkaar naaien, 
biaisband van het stofje van de letters zelf gemaakt... 
en daaraan elk vlaggetje in de juiste volgorde vastgestikt! 

En ja.. ik hou van veranderen!!
In m'n huisje...
Echt een hele simpele aanpassing, kijk zelf maar:
Verse witte hortensia 
(in combinatie met riet heb je zó een landelijke romantisch style) 
de 2 bankkrukjes van de Action even verwisseld van plaatsje.. 
en meer is het eigenlijk niet! 
En toch wéér anders!
Daar word ik dus blij van! 
Gezellig hé!
Maar ja.. dat uitzicht erachter doet het m ook hé!
Benieuwd hoe lang de hortensia's het volhouden! 

En afgelopen zaterdag was zooo leuk!
Ik ben wezen Solex touren in Bunnik bij Utrecht!
Best een beetje koud... máár droog!!! 
En leuk dat dát is!
Je krijgt een loodzware jas aan (die is wel verplicht)
En een cap! (die was niet verplicht)
Maar dat doe ik natuurlijk wel!!! In vol ornaat hoor!
Al heb ik het niet de hele tocht volgehouden hoor!
Kriebelde wel...
Ja dat is ook een ding....
zo'n Solex weer aan de gang krijgen...
Maar als je eenmaal gaat... dat ga je ook!
Heerlijk! 
Uiteraard solex je verkeerd, raak je van de route af, moet je bellen:we zijn de weg kwijt, 
kom je een uur later dan de bedoeling was pas weer binnen solexen...
Maar ach, wat geeft het! Zo gaat het nou eenmaal altijd!
Een dag later spierpijn....
vast van die loodzware jas hoor!

En van het toch best wel koude weer was je na afloop helemaal stijf...
Dat riep om warme chocolademelk mét slagroom!
In een schattig boerderijtje in Bunnik 
zijn we dat lekker gaan drinken!
Zelf maken met chocoladeboontjes! 
Nog nooit gezien zo! Erg leuk!

En zo was het een week van inspanningen 
en ook lekker ontspanning!

Weer fijne zonnige dagen toegewenst lieve mensen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie