maandag 14 september 2015

Het blijft nog even feest

Wat was het leuk...
Het bedenken van een uniek origineel
40 jarig huwelijksjubileum cadeau.
En na het bedenken, gaan nadenken over de uitvoering ervan.. je kan nog zoveel leuke ideeën in je hoofd hebben, je handen moeten het nog wel uitvoeren.
Maar dat is gelukt hoor!
Mijn ouders waren namelijk afgelopen week 40 jaar getrouwd, en dat moest natuurlijk gevierd worden!
Van tevoren werd er dus al hard verzonnen, druk geregeld...
Vragen zoals: hellup, wat moet ik aan? Jasje te klein, jasje te groot, jurkje te krap enz enz. Maar ook dat is goed gekomen.
Ik heb een lieve vriendin die prachtig kan glas graveren... en zo kwamen we op het idee om een mooi groot glazen windlicht te versieren met elementen van hun trouwkaart.
Zo begon het:
Een mooi windlicht, steentjes, mos, paar mooie takken, en het geweldige talent van mijn vriendin:

 Hierna ging ik verder aan de slag met fotokaarten. Wat is er nou leuker dan om 40 jaar later iets met de trouwfoto's te doen?
Dus ik ging aan de gang met de scanner, fotoprogrammaatje, fotopapier en printer en hupla....
Dit is het resultaat

En hier ging ik weer verder mee gaan de gang...


Een prachtig "gedenkstuk" is het zo geworden, met als kroon op de taart, of kers op de taart, (moet het nou kroon of kers zijn???)
een mooie fotokaart van de kleinkinderen die ze mochten krijgen. Mooi ingepakt hangt hij aan een tak.
Ik kon het natuurlijk niet laten en heb nog een kleinigheidje extra gemaakt mét foto's:
Met de familie hebben we heerlijk gegeten, en afgelopen zaterdag was er een gezellig feestje voor al hun vrienden en kennissen.
Wij als 3 dochters hebben de gasten heerlijk verzorgd.
En er waren prachtige taarten....
gemaakt door hun middelste dochter zelf:


Als dit geen echte bruidstaart is.....
Gevuld met Lemoncurd... mmmmm





En een knaller van een mokkataart
Als je hem opensneed,
zag je een hartje gevuld met mokka crème


 En een marsepeinen taart gevuld met aardbeien.

Het was geweldig!!!

Zo hebben we alledrie ons steentje bijgedragen
om er een mooi feest van te maken.


Ik maak trouwens vaker voor dit soort gelegenheden
 leuke cadeautjes!
Kijk maar:
Het zusje van m'n moeder

En hier nog een bestelling van 2 weken geleden
 voor een 60-jarig huwelijk:
En zo feesten we heel wat af, en hobbyen we heel wat af.
Maar nu is het gewoon weer even maandag, en gaan we weer verder met de orde van de dag.
En genieten we nog lekker na van dit alles.


1 opmerking:

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie