maandag 29 mei 2017

Tussendoor projectjes

Hallo lieve mensen,

Jullie kennen misschien dat verschijnsel ook vast wel, je wilt iets maken en je hebt al een beeld ervan in je hoofd:
En dan terwijl je eraan bezig bent mislukt het toch totaal!
Ik ken het dus in ieder geval wel. 
Ik wilde eens even naaien en haken met elkaar combineren en had in mijn hoofd een hartje van stof zitten, en dan wilde ik er met de hand een gehaakt hartje op de voorkant eraan vastnaaien.
Met het hartje haken ging alles nog goed:
Dit patroon overigens kun je hier vinden. Ik varieer wel met de grootte hoor en heb dit hartje dus ook wel een paar toeren groten gemaakt. En tijdens het haken was daar dus: pliep in mijn hoofd, zou een schulprandje niet leuk zijn?? Jaa dat maakt het weer wat anders! Dus er kwam een schulprandje aan als volgt:
In het midden van het hartje even aanhechten, je haakt 3 lossen, een halve vaste in de 1e losse daarvan, (de losse het verste bij je haaknaald dus vandaan) in de volgende 2 steken elk een halve vaste, (ligt er dus ook even aan hoe dicht je de schulpjes op elkaar wilt hebben zitten) en weer vervolgens in 1 steek halve vaste en 3 losse, en weer 1 halve vaste in de 1e losse en zo haak je het hartje rond. 
Toen kwam de stap van de hartjes van stof naaien, het begon ook nog aardig goed:
Maarrre.. hoe deze hartjes van stof er vervolgens uit kwamen te zien kan ik hier écht niet laten zien! Dat was echt geen potje. 
Die heb ik weggemikkerd!
En de gehaakte delen maar tot één hartje op elkaar vastgezet en met vulling gevuld.
Even een ophanglusje erin vastgenaaid en whalla:
Daar kwam tóch nog een hartje onder mijn handen vandaan
Zo werd het dus heel wat anders dan eigenlijk mijn bedoeling was. 

En toen was daar zomaar terwijl ik mijn bakkie koffie buiten dronk in het zonnetje alweer een pliepje:
(die moeten toch niet te vaak komen want m'n dekenhaakwerk moet door)
Ik had echt zin in een fleurig vlaggenslingertje aan mijn steigerhouten plantenbak. 
En ik heb hier een hele leuke tas staan:
De keuze was snel gemaakt.
Ik haakte een stuks kleine vlaggetjes.
Je begint met 2 lossen, dan haak je in de 2e losse 2 vasten, een keerlosse, dan in de 1e vaste haak je 1 vaste, en in de laatste vaste 2 vasten, weer een keerlosse, en zo ga je net zo lang door, in de laatste vaste van je toer dus steeds meerderen, totdat je het vlaggetje groot genoeg vind. 
Ik heb tenslotte met wit al hakend er een mooi afwerkrandje omgehaakt en gelijk tot een slingertje aan elkaar gehaakt.
Dat deed ik door dus eerst rond te gaan en dan weer bovenaan met halve vaste de bovenkant nog even door te gaan:
Na dit zo met alle vlaggetjes te hebben gedaan was mijn slingertje klaar. Ik heb hem nog even keurig geblockt. 
Daarna wilde ik toch nog even geraniums erbij halen, dus nadat ik net even gezellig bij de drieling koffie was wezen drinken (moet je ook bijhouden hé) en gefungeerd heb als klimrek, zand over je heen krijgen want dat is het leukste van een zandbak, eindeloos voordoen wat een papegaai doet, enz. sjeeste ik even naar de bloemenwinkel voor fleurige roze geraniums. 
En ja.. van bloemen word ik zóó blij!
Heerlijk met m'n vingers in die verse aarde, 
Daarna snel het vlaggenslingertje eraan.
Bij gebrek aan mannenkracht los ik dat gewoon lekker zelluf op door met punaises aan de gang te gaan. Die timmer je er gewoon in en het hangt hoor!
Is dit niet leuk? Vind ik van wel

Ik ben trouwens ook even bezig met een experimentje, 
er is namelijk een vriendin die altijd zegt: als je geraniums koopt, haal de bloemen en knoppen eruit, dan gaat de plant het straks veel mooier doen!!! 
Ja, maar dat is toch zonde? Dan heb je mooie bloemen en moet je het kaal gaan maken. Waarop ze steevast zegt:
"Doe het nou maar!!!"
Haha oké! 
Bij deze dus even geen bloemen maar uhh jaa.. ik zie nu al het blad mooier worden! Ze gaat natuurlijk gewoon helemáál gelijk krijgen! 
Jullie gaan het zien.

Nou ik zit hier lekker blij te wezen met m'n vrolijke plantenbakgeval.

Tot de volgende keer weer lieve mensen en maak er weer iets moois van!


2 opmerkingen:

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie