donderdag 18 mei 2017

Een uitstapje naar breien...

Hallo lieve mensen,

Ik moest voor mijn neefje Ruben een mooie deken haken nog voor zijn verjaardag! Hij zag z'n grote broer Jasper al steeds zo'n mooie troostdeken hebben en tja... hij vond het eigenlijk ook wel erg leuk! Dus natuurlijk ging Tanna aan de slag voor een mooie deken.
Ruben heeft hem helemaal zelf bedacht en de kleuren zelf uitgekozen! Dat was zo leuk! Ik kreeg nog een appje van hem: 
"de deken moet wel dicht zijn, want anders hept ik het koud"
Nou dat is zoo lief! Dus we hebben samen deze steek uitgekozen van de Retro deken:
(via google: retro deken intikken je ziet het patroon)
Met de bolletjes supersoft van de zeeman en haaknaald 4,5 heb ik hem gehaakt. 
Ik vind hem zelf ook geweldig geworden en Ruben is er ook helemaal blij mee.

Ik kreeg helaas wel door het beetje té fanatieke haken de laatste tijd tóch last van een "haakarm".
Bestaat dat? Ja dat bestaat dus. Soort van overbelast door continu dezelfde beweging te maken. Advies is: veeeeel rustiger haken. En veel minder lang achter elkaar. 
Zeker nu om je arm weer te laten herstellen. 
Phoe hé, dat is niet makkelijk. Ik zit boordevol met ideeën!!
Dus tja... ik ben natuurlijk niet voor één gat te vangen, 
dan ga ik toch gewoon eens kijken of ik het breien nog een beetje beheers?
Ik speurde eens op internet en zag op Wolplein dit leuke patroon van een tas. Je moet hem even bestellen maar hij is gewoon gratis en je krijgt hem gelijk als pdf-bestand.
En ik pakte eens breinaalden, 2 bolletjes zachte wol die ik al jaren had liggen en dacht: oja hoe zet je ook alweer steken op?
Waar youtube al niet handig voor is. 
En als vanzelf rolde daar 2 gebreide lappen van mn breinaalden af.
Ja zie je het? Ik heb zelfs een handvat gemaakt! Afkanten, dan ineens weer nieuwe steken gaan maken!! Maar het is gelukt!
Daarna heb ik de 2 lappen met de goede kanten op elkaar vastgenaaid.
En zo'n tas pimp ik dan natuurlijk zelf nog even op hé! 
Een bloemetje erbij gehaakt, en wat lintjes erbij gezocht en met naald en draad eraan vastgemaakt en zo aan de tas vastgenaaid!
Nou voor een heus brei-project vind ik het wel geslaagd!

En ja, we zitten alweer half mei!! Dat werd écht hoognodig tijd voor geraniums. Maandag op de markt zag ik deze leukerds dus die heb ik gelijk meegenomen! 
Mooi hé
Ik moet nog even weer energie verzamelen om ze nog echt even goed te poten in potgrond! 

Vorige week kreeg ik van een lieve kennis van de haakclub van de bibliotheek waar ik ook mee haak deze superleuke gebreide sokken:
Ze had onthouden dat ik altijd zulke koude voeten heb door de "koude dystrofie" dat ze zei: ik ga voor jou sokken breien, want die zijn zó lekker behaaglijk warm! En gelijk dat ze heeft! 
Dusse tja.. dat betekent een nieuw avontuur voor mij:
sokken leren breien!!!!
Ja voor mij een heus avontuur ja! 
Voor de generatie vrouwen van wat jaartjes terug was dit waarschijnlijk geen heus nieuw avontuur! Die kregen het met de paplepel ingegoten en breide al kletsend op hun bankje aan de straat samen met de buurvrouw in het zonnetje hele sokkenverzamelingen bij elkaar! 
Dus dit gaat vervolgd  worden natuurlijk!
Ben benieuwd! 

En ja... als je je door je zus en nichie hebt laten overhalen om tóch je haar te laten groeien, en die nicht dus heeel creatief is met haar, ga je ook maar het één en ander freubelen:
wat dus betekent: 
Volgens mij zitten hier twisters en vlechtjes in verstopt ergens!

En gisteren heb ik bij m'n oudste zus opgepast en kreeg ik zó lief zulke mooie oorbellen ( en nog meer) waar ik al een tijd naar op zoek was:
Romantisch hé! Daar houd ik zo van! 
Ik ben dus weer verwend!

Ik heb weer genoeg te haken, maar inderdaad dat moet voorlopig even op een laag tempo, en ook genoeg te breien dus jullie zien de volgende keer weer meer nieuwe creaties! 
Maak er weer mooie dagen
lieve mensen.









2 opmerkingen:

  1. Geweldig allemaal!
    Wat maak je toch veel moois!
    En Ruben slaapt elke avond heerlijk onder zijn deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wat heerlijk voor Ruub! Dank je wel! Blijft zo leuk en heerlijk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie