dinsdag 23 mei 2017

Een paar projectjes maar...

Hallo lieve mensen,

Ook ik was vol enthousiasme begonnen aan het ByClaire truitje!
Voor de haaksters onder ons; die zullen vast wel gelijk weten over welk truitje ik het heb.
Het patroon is hier te vinden.
Lekker in knalroze, heerlijk voor de zomer! 
Ben ik halverwege het achterpand: katoen op!!
En uiteraard is die kleur nergens meer te vinden. 
Snuffelend bij de Action zag ik een hele lieve poederroze kleur mooi garen liggen. En ja... dan is het niet moeilijk meer:
Ik begin gewoon helemaal overnieuw! Uiteraard genoeg garen meegenomen dit keer:
Maar dit is dus mijn truitje geworden:
Vanmorgen tijdens mijn vrijwilligerswerk bij de oude mensjes (lekker haken en breien en koffiedrinken in het verzorgingshuis) had ik hem aan en zelfs de oude vrouwtjes vonden hem erg mooi! 
Nog even en ze zitten er ook één te haken voor hunzelf! Lekker hip in het bejaardenhuis! 

Ik moest een beetje minderen met haken hé voor mijn haakarm!
Uh.. dat lukt niet echt helemaal goed. 
Kijk maar
Een bolletjesdeken in de maak voor neefje Benjamin. Als tenslotte alletwee je broers een gehaakte deken hebben, wil jij er ook één!
Dat snap ik ook wel!
Hij koos de kleuren groen, oranje en wit uit! En wist precies wat hij wilde, van de droomdeken van Tanna wilde hij de bolletjesweek.
Haha, zo leuk!
Dat is dus van Wolplein, die droomdeken en daarvan week 9, de verspringende spikkelsteek. Hier kun je het patroon vinden. 

Dan een deken in de maak in de wafelsteek

Ook een hele leuke steek om te haken.

Dan voor mezelf nog een lange smalle sjaal!
Ik had maar 2 bolletjes leuk verloopgaren en kwam uit op de kanten sjaal van wolplein. Kun je hier vinden.
Ik heb hem al eens eerder gehaakt voor de winter, lekker groot en royaal, maar nu met dit leuke garen wordt het een leuke lange smalle sjaal, heerlijk voor de zomer:
Dan nog een vloerkleed in de maak voor in mijn slaapkamer:
Hij moet een doorsnede van ongeveer 1.70 m gaan krijgen.
Uh nog even te gaan dus...
Ik volg een heel patroon hiervan op youtube van Vonnes Creaties.

En ja ook nog wat naaiprojectjes op de planning:
Vanmiddag ben ik even naar Sliedrecht gereden, naar de stoffenkraam want ik had in mijn hoofd een stofje om een rokje voor mezelf te gaan naaien. Rood met witte stippen! Dat moest het gewoon worden. En gevonden gelukkig! En voor Jasper moet er ook een zomer slaapzak nu komen, gelijk een stuk langer maar want Jappie gaat lang worden.
Een groene ruitjesslaapzak met oranje binnenvoering! Leuk toch!

En jaaa.. dat sokkenavontuur!
Gewoon eng haha
Hoe moet ik ooit met 4 breinaaldjes tegelijk breien?? Ik zit met ingehouden adem om maar geen steek te laten vallen. 
Ik ben hier begonnen met een peutersokje, voor het jongetje van de drieling! Klein beginnen maar. 
Jullie gaan het zien! 

Valt opzich best mee met de projecten toch???
Zaten er maar meer uren in een dag ofzo.

Om te ontspannen ook nog (want dat sokkenbreien is nou nog niet bepaald ontspannen) heb ik mezelf even een leuk naaiblad cadeau gedaan:
Er schijnen hier fijne en duidelijke patronen in te staan! 
Ik ben benieuwd.

Ik ga koffie zetten en volgens mij ligt er ook nog strijk op mij te wachten, daar heb ik als het prachtig weer is overdag toch écht geen zin in om het dan te gaan doen. 
Maar ja... dan moet het straks maar eventjes.

Fijne dagen weer lieve mensen, maak er weer iets moois van.








3 opmerkingen:

  1. Ben helemaal verliefd op dat truitje!
    Zo lief!
    En wat zie ik daar?? Een slaapzak voor Jasper?
    Gaaf zeg!
    Leuke kleurtjes zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa... voor jou komt er ook zo'n truitje aan hoor!!
    Uhh ja! Ik liep in de stoffenwinkel, ja dan ook gelijk inslaan voor Jasper!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kan niet wachten!
    Echt leuk en een leuk ruitje super!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie