maandag 20 april 2020

We houden moed

Hallo lieve mensen,

Wat leven we toch in een bizarre tijd momenteel hé. Wat is er veel verdriet als mensen geliefden nu hebben verloren of die erg ziek in het ziekenhuis of thuis liggen... Of financiële problemen die boven het hoofd dreigen... 
Ik heb geprobeerd en probeer dat nog steeds om er maar ook het beste van te maken en ontzettend dankbaar te zijn dat het coronavirus hier nog niet aanwezig is. 

31 maart was mijn lieve neefje Ruben jarig, maar tja... echt verjaardagen vieren zit er nu niet in. Tóch had ik iets moois voor hem gemaakt en ik besloot om hem dan maar te verrassen door onverwachts op de stoep te staan en uiteraard op gepaste afstand hem even te komen feliciteren:
Het mag duidelijk zijn dat de verrassing goed geslaagd was!!
Ik heb voor hem al eens een deken gehaakt voor op zijn bed in precies deze zelfde golfjessteek van karin aan de haak. In precies die kleurtjes heb ik voor de beer een sjaal gehaakt. Zo past het mooi bij elkaar. Beer blij, kind blij, ik blij.

Verder heb ik voor de bewoners van de Alblashof die ik nu al een tijdje moet missen vrolijke bloemen gehaakt om de huiskamers wat op te fleuren.
De patroontjes van de bloemetjes heb ik overal vandaan gehaald, internet en pinterest staan er vol mee:
Maar ook bloemen in juist zachte pasteltinten zijn érg mooi:
Dat fleurt de ziekenhuiskamer een beetje op en op deze manier een blijk van meeleven sturen is in deze machteloze tijd waarin je elkaar dan niet mag opzoeken is echt fijn.

Voor mijn moeder heb ik met bolletjes katoen mooie pannenlappen in de stersteek gehaakt. Via handwerkles op youtube word deze steek duidelijk uitgelegd en ik vind het een geweldige steek om te haken. Het krijgt zo'n mooi effect:
Zo, even laten blocken, in een envelop, kaartje erbij en op de brievenbus. 

Ook was mijn moeder afgelopen zondag jarig en heb ik voor haar een luchtig zomersjaaltje gehaakt:
Dit patroon heb ik al vaker gebruikt, de Summer Springs Lace Scarfs. Via Annyone shawls te vinden. 
Hij stond haar erg mooi. 

En wat is het nu prachtig buiten hé. Gelukkig krijgen we steeds schitterend weer.
Het groen gaat nu zo keihard. Kijk, in maart was het nog zo:
En nu een klein maandje later is het alweer zo:

Ook binnen maken we het nog maar gezellig. Zo houden we het wel vol:
Hier geniet ik zó intens van... een simpel bosje mooie rozen. 
Het hoeft niet groots en duur te zijn hé om te kunnen genieten. 

En dat genieten lukt ook zo trouwens:


Bezoek krijg ik ook geregeld:
Dat is toch geweldig hé!

Nou lieve mensen, ik wens jullie alles toe wat jullie nu hard nodig hebben. Houd hoop en moed en geduld en kijk nog naar al het moois wat er gelukkig óók nog is! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie