zaterdag 18 juni 2016

haakweek

Wat ik zoal doe in een week?
Nou... vooral haken!
En nog veel meer maar toch wel vooral haken.
Ineens heb ik zoveeel te haken. 
Want ja, hoe gaat dat.... dat ken je vast wel...
Er borrelt een idee omhoog... je gaat bolletjes katoen halen, en lekker aan de slag, en het wordt zoo leuk dat er als uit het niets weer een briljant idee omhoog borrelt, en,wacht even... als ik het iets anders haak, wordt het ook weer superleuk.. 
zucht, zoveel te haken ineens...
Ik begon met de snoepjesomslagdoek uit mijn vorige blogbericht.
Deze:
Tot ik er een doek naast ging haken met 2 toeren in 1 kleur.
Kijken wat ik leuker zou vinden en daarmee zou ik verder gaan...
dat was het plan!!!
Ik kon dus niet kiezen... maar dat hoefde uiteindelijk ook niet.
Zus bestelde de omslagdoek met 2 toeren in 1 kleur en dan werd de oorspronkelijke voor mezelf waar ik ook mee begonnen was.
Maar dat werd dus flink doorhaken! Want dat betekende niet 1 omslagdoek maar 2 omslagdoeken ineens te haken!
Uhhh katoen tekort...
 hupla weer naar de winkel en bolletjes snoepkleurtjes bijhalen.
En ja.. nù is het zomer, nù zijn ze superleuk om te dragen...
nog maar 4 weken en we zijn in de bergen van Oostenrijk
en dan willen we natuurlijk onze omslagdoeken om.
Haken dus!!
En dit patroontje van granny stripes haakte lekker weg dus het is gelukkig mooi gelukt.
Hier het patroontje:

Ik liet alleen de lossen tussen de groepjes stokjes weg. 
Alleen bij de punt dus wel 3 lossen haken en bij je start en einde van de toer haakte ik wel die extra losse en stokje zoals hier te zien is.
En deze is dus voor mezelf geworden! 
Draagt heerlijk! 
En op allerlei manieren:

De punt aan de voorkant dragen en de lange zijkant stukken dus om je nek slaan is ook erg leuk! 

Gewoon even een mooie combi. 
Vlak hierna goot het alweer vandaag.
Ik zag de zon te voorschijn komen en sjeesde al struikelend over m'n eigen voeten naar buiten om mooie foto's te kunnen maken.

Ook was dus het andere idee waardoor ik flink aan het haken ben om: tja hoe moet ik dat eens gaan omschrijven:
rolstoelwielenhaakwerk te gaan haken. 
Voor dagjes uit en zeker voor de vakantie straks ben ik toch echt op mijn rolstoel aangewezen om ook mee te kunnen en erbij te zijn. Voorheen ging ik al snel maar ergens op een terrasje zitten of bankje zitten omdat ik niet verder mee kon. 

Maar ja.. niet echt leuk!
Het wordt al een stuk leuker als ik dat ding een beetje kan oppimpen!
Mijn idee was om met behulp van een patroon van een mandela of doily of geef het een naam een grote ronde te gaan haken:
Zie hier:
Dit patroon komt bij Ak-at-home vandaan.
Hij is nog niet af hoor!
Ligt hier mooi strak uitgespeld te blocken. 
Daar gebruik ik trouwens gewoon een boxkleed voor.
Ooit bij een kringloop voor een prikkie op de kop getikt. 
En dat werkt ideaal.
Maar goed verder met mijn verhaal:
Ik ga straks weer verder haken, en dan moet ik zien te eindigen in de juiste maat, en met een rand van stokjes (weer minderen zodat het een strak randje wordt) die ik om de handvaten die om de wielen zitten heen kan spannen. 
Ik ben maar gewoon begonnen en ik zie wel of het gaat lukken en of ik moet aanpassen/uithalen enz enz.
In ieder geval vind ik de kleurtjes heel leuk 
en een superleuk patroon...
zie je het al voor je op ronddraaiende wielen?
En zo maken we van iets "niet leuks" toch weer iets positiefs!

Nog een heel fijn weekend verder lieve mensen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie