maandag 30 november 2015

Kerst-hangers gehaakt

Zo... November loopt op z'n eind. 
Ik kan de kerstideetjes in m'n hoofd niet langer meer uitstellen, 
die moeten eruit. 
Ik ben heerlijk aan het haken geweest. 
Volgens dit leuke patroontje ben ik bezig geweest! 

Ik had bij de Hema dunne zilveren armbandjes gekocht die ik hiervoor heb gebruikt. 
Ik vind het grappig geworden.

Na lekker prutsen heb ik ook deze kersthanger nog gemaakt:
Gewoon met wol van de zeeman, een leuk lintje erdoor en kerstballetje eraan vastgemaakt.
Ik vind het een heel lief resultaat hebben!!

Hier volgt het patroontje van deze kersthanger: 
Voor de maat van deze armbandjes begon ik 
toer 1:met 48 vasten om het armbandje heen te haken. 
Het aantal vasten moet deelbaar zijn door 3. 
sluit deze eerste toer met een halve vaste 
in de eerste vaste van deze toer. 
toer 2: begin met 3 losse = is het 1e stokje, haak verder in elke vaste van de vorige toer een stokje, eindig met een halve vaste in de 3e losse van het begin van de toer. 
toer3: 1 losse, sla 2 steken over, *haak 7 stokjes in de volgende steek, sla 2 steken over, een halve vaste in de volgende steek, *
herhaal tussen *-* 7 keer. 
Sla de laatste 2 steken over en haak 1 vaste in de laatste steek, 
25 lossen = het ophanglusje en nog 1 vaste in diezelfde steek. 
Het ophanglusje komt dus tussen 2 stokjesboogjes te zitten.
Kies tenslotte een leuk lintje uit om door de toer van stokjes heen te rijgen... en leg er een leuk strikje in bovenaan bij het ophanglusje.
Hang nog een leuk kerstballetje in de ring,
handig is dit om met een naald en het draadje 
van het begin van de vastentoer mee vast te zetten. 




Maar voordat we de kersttijd ingaan; éérst nog die gezellige Sinterklaas tijd vieren!!!

Een hele fijne week toegewenst lieve mensen en geniet van de Decembermaand die voor de deur staat!










1 opmerking:

  1. Super leuk die kerst hangers! Zal best een hoop werk zijn!
    Maar super gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie