woensdag 12 februari 2020

Eenvoud is zó mooi

Hallo lieve mensen,
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Ikzelf worstel alweer effies met de griep. Niet echt lekker maar ja, het kan altijd erger zullen we maar denken. 
Met m'n duffe hoofd kwam er dan ook niet heel veel uit m'n handen. 
Ik had een paar weken terug een leuke blauwe winterjas gescoord, lekker dik en lekker warm. Laat ik nu net nog altijd mooie bollen wol hebben liggen, van scheepjes, de Felina. Die had ik alweer twee jaar terug voor mijn verjaardag gekregen en ze kwamen nu bij deze nieuwe jas geweldig van pas!!! 
Maar ja, hoe dat gaat... zal ik haken of breien? beetje haken ermee maar nee, dat zinde me niet. Breien dan, eens kijken hoe dat uitpakt!  
Ja, dat beviel me al beter. Ik besloot een col ervan te breien in de tricotsteek. Ik vind een col altijd erg prettig dragen, geen gedoe met losse flodders. 
En jaaa met de tricotsteek gaan de zijkanten van je breiwerk nogal behoorlijk omkrullen. En ik deed toch echt netjes de kantsteken niet meebreien. Ach, dacht ik nog.. met een nachtje blocken krijg ik dat heus wel goed:
Uhm... niet dus! 
Hij krulde net zo hard weer om.
Tja... toch wilde ik persé een col ervan.
Dus de boel uithalen maar. Erg leuk klusje voor als je ziek bent en niks te doen heb dus!
Ik besloot hem dan maar lekker eenvoudig in de ribbelsteek te breien. Met m'n griephoofd lukte me af en toe stukje recht breien wel. Niet te moeilijk doen.

En ik ben met dit besluit uiteindelijk toch héél blij:
Let niet op dat zieke hoofd...

Het resultaat is een heerlijke warme dikke col. Wat mij betreft kan de winter beginnen

Winter??? 
Het liefst wil ik voorjaar. Volgens mij velen met mij zijn we er hard aan toe!

Bij de Dirk kwam ik leuke hyacint plantjes tegen voor een lief prijsje. Ik nam een potje mee (betaalde m wel hoor) 
en heb thuis de boel uitelkaar gesloopt en ze in erfstukjes gepoot:
Een heerlijk sfeertje

Ook had ik van verjaardagsbonnen van vorig jaar zelfs nog een mooie nieuwe plant gekocht: je weet wel, zo'n een waar van die roze bloembellen aankomen:
Daar kan ik zó intens van genieten. 
Hij is nu alweer wat groter en de bloemknoppen kleuren al beetje rozer. Ben benieuwd wanneer ze opengaan.

En wat ook zo heerlijk simpel en eenvoudig is is om een waxinelichtje om te toveren tot een blikvanger door er eenvoudig weg wat tape omheen te plakken. Dat heeft een chique woord, maar ik weet hem even niet meer. 
 schattig toch?

Nou lieve mensen, ik ga weer lekker uitzieken. 
Zelfs zo'n blogje schrijven en puzzelen met foto's kost energie.
Maak er nog een mooie avond van!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk...
Dank je wel voor je reactie